toimintakertomus 2021

17.03.2022

Hallinto ja jäsenistö:

Seuran kevätkokous pidettiin Sport Forumilla 29.4.2021 ja syyskokous 3.12.2021. Johtokuntaan kuuluivat Jani Parviainen (puheenjohtaja), Erno Teitti, Susanna Vanhanen, Marianna Närhi, Hannele Jalkanen (rahastonhoitaja), Juha Pekonen, Aapo Randelin ja Juho Kallio Johtokunta kokoontui vuoden aikana neljä (4)kertaa. Vuoden 2021 lopussa seuran jäsenmaksun maksaneita jäseniä oli 50, joista junioreita 11. Jäsenmäärä kasvoi n10% vuoteen 2020 verrattuna. Isoimpana tekijänä kasvussa oli uuden perhejäsenyysvaihtoehdon luominen.

Kilpailutoiminta:

Liigakausi 2020-2021 jäi koronan jalkoihin jo toisena vuonna peräkkäin. Sarjat jouduttiin keskeyttämään keväällä 2021 pahentuneen Koronatilanteen ja tiukentuneiden kokoontumisrajoitusten vuoksi. Naisten joukkueessa pelasivat Viivi Paksu, Susanna Vanhanen ja Marianna Närhi. Miesten joukkueessa vastaavasti pelasivat Erno Teitti, Tuomas Häkkinen, Aleksi Leskinen, Ville Koskinen ja Marko Suistomaa.

Edellisvuoden tapaan miesten 2. joukkue jatkoi pelaamista 1-divisioonassa ja kolmas joukkue 2- divisioonassa. Myös näiden joukkueiden kausi keskeytyi koronaraviruksen aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Liigajoukkueiden tukijoina toimivat Lääkärikeskus Ikioma, Kotileipomo Siiskonen ja Etelä-Savon työterveys.

Savcor Finnish Open 2021 oli tarkoitus olla perinteisellä paikallaan alkuvuodesta. Tapahtumaa jouduttiin venkslaamaan useasti Koronan vuoksi ja lopulta pidimme Savcor Openin 27-29.8.2021 PSA satelliittiturnauksen statuksella. Turnaukseen saatiin lähes kaikki kotimaiset huiput ja kourallinen ulkomaalaispelaajia. Turnaus onnistui olosuhteisiin nähden hienosti ja tarjosi Mikkeliläisille kössifaneille useita hienoja otteluita.

13.11.2021 pidettiin junioreiden gp Sport Forumilla. Samalla oli tarkoitus pelata myös aikuisten masters gp, mutta se jäi pois osallistujamäärän vähäisyyden vuoksi.

Juniorit menestyivät jälleen mainiosti henkilökohtaisissa suomenmestaruuskilpailuissa, joista kirkkaimpina loistivat Aapo Teitin mestaruus luokassa U15 ja Aapo Randelinin mestaruus sarjassa U17.

Joukkueiden suomenmestaruuskilpailuissa tuomisina oli vähintään yhtä komea saalis. Misq:n junioreista kultaa nappasivat Aapo Teitti , Valtteri Rautio ja Viivi Paksu sarjassa U15. Samoin mestaruuden nappasivat Tuomas Teitti ja Reko Ruuttu sarjassa U13. Hopeaa taas saivat Juho Kallio ja Aapo Randelin sarjassa U19.

Junioritoiminta:

Kaudella 2020-2021 junioreita oli mukana ryhmissä kymmenkunta. Harjoituksia pidettiin kolmena iltana viikossa. Koronarajoitukset sotkivat muutamalla viikolla kevätkauden ohjattujen harjoitusten pitoa. Tuona aikana juniorit olivat ohjeistettu ja opastettu omatoimiharjoitteluun. Valmennusvastuussa junioreiden harjoituksissa toimivat seuran omat jäsenet kiertävin vuoroin. Mikkelin kaupungilta saimme jälleen liikuntapaikkatukea kenttämaksujen kattamiseen. Harrastajatoiminta

Koronavirus sotki harrastetoimintaa ja satunnaiset pelivuorot oli jäsenien itsensä järjestämiä. Myös perinteinen Melaturnaus Kouvolaa vastaan jouduttiin perumaan.

Muu toiminta:

Vuosi 2021 oli Mikkelin Squashin toiminnassa edellisvuoden tapaan hyvin vahvasti koronaviruksen sotkema. SFO vaihtui pienempään SO.iin, josta kehkeytyi vuoden isoin seuran järjestämä kilpailutapahtuma. Uusien junioripelaajien Hipposquash pidettiin 7.9.2021, jossa lajiin oli tutustumassa puolenkymmentä junioria.

Junioreille pidettiin syyskaudenavaus 19.8.2021 Susiniemen leirikeskuksella perinteisin ohjelmanumeroin kisaillen, saunoen ja syöden. Paikalla oli ennätysosanotto noin kolmisenkymmentä henkeä nauttimasta hienosta säästä ja Nuorisoseurakunnan tarjoamista leirikeskuksen tiloista.

Perinteiset talkootapahtumat jouduttiin perumaan koronarajoitusten vuoksi.

Terveisin

Johtokunta