Toimintakertomus 2020

27.05.2021

Hallinto ja jäsenistö

Seuran kevätkokous pidettiin Sport Forumilla 12.5.2020 ja syyskokous 4.12.2020.

Johtokuntaan kuuluivat Jani Parviainen (puheenjohtaja), Erno Teitti, Susanna Vanhanen, Marianna Närhi, Hannele Jalkanen (rahastonhoitaja), Juha Pekonen, Markus Vanhanen(jättäytyi pois 11/2020) ja uutena jäsenenä 12/2020 alkaen Aapo Randelin.

Johtokunta kokoontui vuoden aikana kuusi (6)kertaa.

Vuoden 2020 lopussa seuran jäsenmaksun maksaneita jäseniä oli 41, joista junioreita 10.

Kilpailutoiminta

Liigakausi 2019-2020 jäi koronan takia kesken viimeisen kierroksen osalta ja tulokset jäivät voimaan keskeytyksestä. Naisten joukkue oli hienosti loppusijoituksissa kolmas. Joukkueeseen kuuluivat Saara Vanhanen, Susanna Vanhanen, Marianna Närhi ja Jutta Niemelä.

Miesten joukkue sijoittui edellisvuoden tapaan niukasti mitaleiden ulkopuolelle neljänneksi joukkueella Erno Teitti, Tuomas Häkkinen, Aleksi Leskinen, Ville Koskinen, Marko Suistomaa ja Olle Puotiainen.

Edellisvuoden tapaan 2. joukkue jatkoi pelaamista 1-divisioonassa ja 3. joukkue 2-divisioonassa. Myös näiden joukkueiden kaudet keskeytyivät koronaraviruksen aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Joukkueiden tukijoina jatkoivat Savcor, Ikioma, Värisilmä ja Etelä-Savon työterveys.

Savcor Finnish Open 2020 oli seuran 40-v juhlaturnaus. SFO.n 30.kerta pelattiin 29.1. - 2.2.2020. Naisten turnauksen voitti Hollannin Milou van der Heijden. Voittaen finaalissa Suomen Emilia Soinin. Turnauksen yhteydessä pelatussa Pultti Cupissa naisten sarjassa Mikkeliin tuli kolmoisvoitto järjestyksessä Saara Vanhasen, Viivi Paksu ja Marianna Närhi.

Miesten sarjan vei Mika Monto, joka kukisti hyvätasoisessa finaalissa Mikkelin Tuomas Häkkisen.

Juniorit menestyivät mainiosti henkilökohtaisissa suomenmestaruuskilpailuissa, joista kirkkaimpana loisti Tuomas Teitin mestaruus luokassa U11. Aapo Teitti nappasi pronssia sarjassa U15.

Joukkueiden suomenmestaruuskilpailuissa tuomisina oli vähintään yhtä komea saalis. Misq:n junioreista kultaa nappasivat Aapo Teitti ja Viivi Paksu sarjassa U15. Hopeaa taas saivat Juho Kallio ja Aapo Randelin sarjassa U19. Pronssille taas ylsivät Tuomas Teitti ja Reko Ruuttu sarjassa U13.

Junioritoiminta

Kaudella 2019-2020 junioreita oli mukana ryhmissä kymmenkunta. Harjoituksia pidettiin neljänä iltana viikossa. Valmennusvastuussa junioreiden harjoituksissa toimi seuran omat jäsenet kiertävin vuoroin.

Mikkelin kaupungilta saimme jälleen tukea kenttämaksujen kattamisessa.

Harrastajatoiminta

Koronavirus sotki harrastetoimintaa ja satunnaiset pelivuorot oli jäsenien itsensä järjestämiä. Myös perinteinen Melaturnaus Kouvolaa vastaan jouduttiin perumaan.

Muu toiminta

Vuosi 2020 oli Mikkelin Squashin 40-vuotis juhlavuosi. Seura onnistui toteuttamaan juhlavuoden suunnitellusta ohjelmasta vain osan. Alkuvuoden SFO oli oikeutetusti seuran juhlavuoden kohokohta, mutta Lokakuulle suunnitellut illallisjuhlat jäivät monien muiden tapahtumien lailla merkintänä peruttujen tapahtumien listaan .

Junioreille pidettiin syyskaudenavaus Susiniemen leirikeskuksella perinteisin ohjelmanumeroin kisaillen, saunoen ja syöden. Paikalla oli ennätysosanotto noin kolmisenkymmentä henkeä nauttimasta hienosta säästä ja Nuorisoseurakunnan tarjoamista leirikeskuksen tiloista.

Perinteiset talkootapahtumat jouduttiin perumaan koronarajoitusten vuoksi.

Johtokunta

Luo kotisivut ilmaiseksi!